أنا خنت زوجى يا سيدنا الشيخ - قصة حقيقية ~ أيجى فنى

السبت، 5 يناير 2013

أنا خنت زوجى يا سيدنا الشيخ - قصة حقيقية



"انا بخون جوزى
لانى انسانه
من لحم و دم
بشعر و بحس
ليه فاكرين ان لما هصلى و اصوم و ما اخرجشى من البيت يبقى كده موش هقدر اعمل حاجه حرام

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhYhkwhhl267F4zaoYoh8m6pn3QjzpMFmouKBmJcFbD3jCBuvr2ZBX7FcCrMQmIUuxmM7NBBDlqsRhrya9QuFM8ABzZJEK0FmTzuNuiVKcF_pLXAqz6DlrOPPs_z6VKzP26l0wdBYoiqlU/s1600/119422.jpgهو السبب

هو اللى حرمنى من انسانيتى

انا باختصار ...."


و انقطع الاتصال...
نظرت المذيعه الى الشيخ الذى فتح عينيه على اخرهما و تهدجت انفاسه....
"لم اتوقع مكالمه مثل هذه على الهواء
تعترف فيها الزوجه بمنتهى الجراة و الوقاحه انها على علاقه برجل اخر غير زوجها
و هى تعترف و تبرر"
....
سكت للحظه ثم تابع فى نبره اعلى
"طالما أنتى أيتها ال... أستغفر الله العظيم....
حاول أن يتمالك نفسه و تابع فى غضب محاولا ان لا تخونه الكلمات:
"طالما أنت اخترتى هذا الطريق
لماذا اتصلتى
انتى قررتى و اخترتى طريق الرزيله فلماذا كان اتصالك
هل تشيعين الفاحشه و تروجين لها باتصالك عبر الهاتف على الهواء لتسمعك النساء
...لعنك الله فأنت و أمثالك حشو جهنم و أنت .........."
قاطعته المذيعه معنا على الهاتف الزوجه مرة اخرى

تابعت السيدة على الهاتف كلامها كانها لم تسمع ولا كلمه مما قاله الشيخ تعليقا على مكالمتها الاولى

: "أنا باختصار ست مخلوقه زى اى حد سواء كان راجل او ست
ليا حقوق
نفسى اعرف يا سيدنا الشيخ
ربنا حلل للزوج يتجوز اربع زوجات
يعاملهم بالحسنى
انا يا سيدى الشيخ الزوجه الاولى أم العيال
متزوجه منذ 15 سنه و عمرى الان 35
معى منه 3 اطفال
على قدر معقول من الجمال
ارتدى الحجاب
لا اعمل
و قصتى باختصار يا سيدى الشيخ سارويها لك فى نكته تقول
واحد بعد ما فاق من الغيبوبه لقى مراته قاعده جنبه بصلها و قالها:
انا لما خسرت فلوسى كنتى جنبى
و لما خسرت و ظيفتى كنتى جنبى
و لما عملنا الحادثة و انا كنت هروح فيها برضه كنتى جنبى
اى حاجه وحشه حصلتلى كنتى انتى اللى جنبى...

سكتت السيده قليلا و صوتها تقطعه الدموع
ثم تابعت:
أنا موش شايفه ان من حق أى ست انها ترتكب فواحش
لكن انا ست وقع عليا الضرر
زوجى استغل شرع ربنا
و تزوج بواحده تفوقنى جمالا و اصغر منى و لم تنجب
و بدا يعيرنى بانى كأن عندى 100 سنه
و انا موش كده من شويه
انا استحملته و استحملت مشاكل أهله
و قله الفلوس
و قله اهتمامه بيه او بالولاد و سفره الكتير
و فى الاخر لقيته متجوز
اتجوز لانه شايف ان ست فقريه
و نكديه
و عشان ماليش حد سكت و استحملت
اهانه و هجر و ضرب
.....,
أنا بس أحب أعرف
ايه عقاب ربنا لواحد زى جوزى ده!!
ظالم
انا خلاص متوقعه عقاب ربنا,
لانى خونته
انا...
كل يوم لما بقوم من النوم بدال ما بدعى و اقول يا رب افتح فى وشه ابواب الرزق
بقول يا رب صعب عليه كل امر
بدال ما كنت بقول يا رب افرجها عليه عشان عياله اقول يارب قفل فى وشه كل البيبان و انتقم منه
و بدال ما كنت بقول ربنا يخليه لاولاده بقول الله يجحمه مطرح ما راح
انا ...
جوزى ده مات
بس هو قدام ربنا من زمان من قبل ما يموت موش جوزى
بينى و بين نفسى بقول انت متحرم عليا
و قولتهاله
كان بييجى ياخد اللى عايزه بالعافيه
فا انا من كرهى فيه كنت بخونه
و عشان ولادى مطلبتش الطلاق, لما كان بيتقفل علينا باب
كنت بشوفه واحد تانى
و كل يوم كانى مع واحد جديد
أنا جوزى يستحق أنى اخونه
و موش ندمانه....
ثم سكتت للمرة الاخيرة و انقطع الاتصال


صمتت المذيعه و الشيخ للحظات
ثم قالت المذيعه فى هدء مصطنع لان القلق بدا واضحا جدا على ملامحها: الى هنا سيداتى سادتى نصل الى نهايه حلقتنا من برنامج المسلمون يتسائلون
نترككم فى رعايه الله و امنه
.....


اعلان
Comments
0 Comments

0 التعليقات:

إرسال تعليق

يتم التشغيل بواسطة Blogger.

تابعنا علي الفيس بوك

أعلان الهيدر

أخر الأخبار